Parkfast utökar varumärkesarbetet – värvar Kaikkonen

Percy Nilssons fastighetsbolag Parkfast växlar upp varumärkesarbetet genom att tillsätta en marknadsansvarig. Till den nybildade posten har de rekryterat Tina Rudin Kaikkonen från stiftelsen Uppstart Malmö.

Tina Rudin Kaikkonen ska jobba med Parkfasts alla varumärken inklusive Malmö Arena och Malmö Arena Hotel i Hyllie, men även med Hotel Mäster Johan i centrala Malmö.

– Vi känner att vi behöver ett bättre helhetsgrepp om vår kommunikation. Vi hoppas på att stärka vårt varumärke både i Malmö men även ute i landet, säger Hotel Mäster Johans vd Nina Ulvinen.

Tina Rudin Kaikkonen slutar därmed på den privata stiftelsen Uppstart Malmö, där hon senast var projektledare för Good Malmö, näringslivets initiativ för att skapa jobb för unga som står utanför arbetsmarknaden. På Parkfast ska hon i första skedet fokusera på hotellen.

Tina Kaikkonen– Jag ska bygga min roll, vilket är en häftig utmaning. De är redan jätteduktiga på sina varumärken och min uppgift blir att hjälpa till med det, säger hon till Rapidus.

Tina Rudin Kaikkonen sitter i styrelsen för Marknadsföreningen i Malmö och FC Rosengård. Hon har även förflutet som kontorschef på TAT. Ny projektchef på Good Malmö blir Åsa Kalee, tidigare utvecklingssamordnare på Malmö stad.

Olof Peterson

Håll dig uppdaterad med nyhetstjänsten om tillväxten i Öresundsregionen

Rapidus är en abonnemangsbaserad nyhetstjänst om tillväxtbranscherna i Skåne och Köpenhamnsområdet. Vi ger snabba nyheter och vassa analyser av helt exklusiv karaktär, samt arrangerar högkvalitativa nätverksträffar med intervjuer med regionens starkaste näringslivspersonligheter.

Prova nyhetstjänsten här!

Samarbetspartners:

[vc_carousel posts_query="size:2|order_by:date|order:ASC|post_type:post|categories:10491" layout="text|text" link_target="_self" speed="3500" mode="horizontal" slides_per_view="1" autoplay="yes" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" el_class="partners"]